In

AKO MI DCÉRA ZMENILA ŽIVOT



Asi každý očakáva, že napíšem o tom ako sa mi zmenil život o 180 stupňov, ale to by nebola celkom pravda. Moje bejby oslávilo svoj prvý polrok a tak som sa zamýšľala nad našim spoločným životom. S príchodom mojej dcérky sa toho veľa zmenilo, ale veľa vecí zostalo rovnakých. Asi by bolo fér podotknúť, že nie som full time matka v zmysle, že vymýšľam denne všelijaké príkrmy, chodím na niekoľko hodinové prechádzky a podobne.
Samozrejme som to všetko skúšala, ale moje dieťa je jednoducho ohľaduplné a proste jej viac chutia kupované príkrmy (aj to iba určité druhy - ak to číta nejaká mamička, prosím o radu ako naučiť dieťa papať tuhú stravu, skúšala som už možné i nemožné). Na prechádzky chodím raz za deň, niekedy i obdeň, podľa toho ako to časovo stíhame.


Žijem dosť ďaleko od mojej rodiny a s dcérkou mi najviac pomáha môj muž, alebo jeho otec a sem tam i jeho matka. Dcérku varujú iba vtedy, ak idem do školy alebo po najnovšom ak idem do fitka. Samozrejme ju tam musím odviezť (bývajú za Prahou a školu i fitko mám v centre Prahy) a tým pádom som v neustálom kolobehu naháňania sa - pretože Belinku ešte kojím a starí rodičia ju nevedia natoľko zabaviť, aby neplakala. Ale to mi vôbec nevadí, pretože najradšej som ak mám môj poklad pri sebe. Spolu chodíme vybavovať vždy všetky úrady, poštu, nákupy; varíme spolu, hráme sa, čítame si a je to naozaj super, pretože nie som sama a už nikdy ani nebudem. Tie chvíle, keď nie sme spolu si užívam bezstarostnosť a myslím, že to prospieva i môjmu mentálnemu zdraviu a pohode a preto som vždy v pokoji a Bel je tiež veľký kľuďas. Všetky aktivity sa snažím prispôsobiť Bel, aby mala vytvorený režim - papala v rovnaký čas, išla na prechádzku, spinkať. Aj keď je to občas náročné zorganizovať to časovo, zatiaľ sa nám darí. 

Veľa ľudí ma strašilo, že pokiaľ je dieťa malé, tak sa rodičia dobre nevyspia. No musím nesúhlasiť, pretože práve opak je pravdou. Ani jednu noc sme nemali takú, že by som sa nevyspala (klopem si momentálne na zuby :D) Maličká má občas problém zaspinkať, niekedy sa uspávame aj hodinku a pol, ale zato spinká v priemere do 8.30, zobudí sa 2-3 krát za noc na mliečko, ale popravde to ani nevnímam, pretože spinká s nami v posteli a len si ju prisuniem. Toto ma privádza k myšlienke, že ma naučila vstávať skoro - predtým som vstávala o 10-11 a deň máme teraz oveľa dlhší.

Priznávam, že rozhodnutie týkajúce sa môjho životného štýlu súviselo aj s Bel, chcela som mať výživné mlieko a mať silu starať sa o ňu (po pôrode som chcela načerpať všetku stratenú silu a chuť do života). A vlastne Bel mi dodala akúsi nevyhoriacu chuť žiť a spoznávať nové veci :) Teraz plánujem pridať aktivity pre princeznú, ako plávanie a cvičenie s detičkami. Momentálne sa celý môj život točí okolo nej, ale viem si spraviť čas aj na svoje aktivity. Zdá sa mi však, že čas teraz naozaj ubieha rýchlejšie - možno je to aj tým, že žijem vo veľkomeste a nie v malom meste :) 

Bel mi spôsobuje sama o sebe najväčšiu radosť. Len pohľad na ňu mi dokáže vyčariť úsmev na tvári. 

Každý mi tvrdí, že je vidieť že malá je šťastná a spokojná :) Asi to bude tým, že netlačím na pílu, vychovávam ju hlavne láskou. I keď bude rozmaznaná, vôbec mi to nevadí. Som toho názoru, že človek má mať dieťa len ak je ochotný sa s ním denne maznať, pekne ho učiť a dopriať mu aj malé neresti. Veď o tom je život, skúšať nové veci, a to platí aj pre veľkých aj pre malých (samozrejme nie som extrémistka aby som malej dávala Nutellu - to teda vôbec nie, ale piškóty a keksíky už papá :D). Tiež vidím, že radšej sleduje telku akoby čítala knihy, i keď denne sa jej snažím ukazovať knižky, aj tak radšej pozerá Mášu a medveďa. 

Každý rodič chce pre svoje dieťa to najlepšie a každý má iný názor o tom, čo je najlepšie, ja nikoho nesúdim a tiež dúfam, že nikto nebude súdiť mňa :D Žiadne knižky o výchove som nečítala ani nemám v pláne, beriem to tak, ako to prichádza. Myslím, že týmto spôsobom si ušetrím kopu vrások a vyhnem sa botoxu v mladom veku :D 

Milujem byť mamou mojej malej princeznej, ale nezabúdam na to, že som v prvom rade žena :)

Rada si zájdem na manikúru, ku kaderníčke, na kávičku a podobne ale väčšinou všade beriem Bel so sebou. S mužom radi chodíme na večere a občas aj do kina, no na večere berieme bejby so sebou a ak ideme do kina, tak ju dáme starým rodičom a vždy vtedy spinká. Jedine nechodíme na párty, ale verím že raz za čas pôjdeme, keď prestanem kojiť. Pohárik vínka si rada dám aj pri kojení, ale viac teda neriskujem :) 











Fotky od úžasnej Ariany - FB: Ariana Beauty. S fotkami som nesmierne spokojná, dajte vedieť či sa vám páčia, mne veľmi :)

Ingrid ❤️

Related Articles

0 comments:

Zverejnenie komentára