In

AKO ZAČAŤ SO ZMENOU ŽIVOTNÉHO ŠTÝLU



Ahojte! :) 

Po dlhšej odmlke sa opäť ozývam, a opäť s témou životného štýlu. Na instagrame som dostala dosť správ, ako začať a ako sa prinútiť urobiť zmenu v stravovaní, že si myslíte, že to nepôjde. Mám pre Vás dobrú správu! 

Všetko sa dá a všetko pôjde tak ako si to naplánujete! 


Musíte v prvom rade veriť sebe. TO je asi najdôležitejšie. Je ťažké vzdať sa všetkých dobrôt, na ktoré je naše telo zvyknuté, a dokonca "závistlé" ale ako som už v predošlom článku písala, ak sa nevyznáte v jedle, tak si prečítajte knižku Jídlo na prvním míste. Je to hlavne o tom ako jedlo vnímate. Keď sa budete vedieť vyznať v jedle, budete si vedieť zamaškrtiť bez výčitiek a nepribrať ani gram. No najťažšie je začať a preto píšem tento príspevok. Neviem čo platí na Vás ale poviem Vám ako som so zmenou začala ja. 

1. Nikto ma nemohol nútiť, robila som pravý opak, jedla som všetky tie presmažené tučné burgre, McDonald's, KFC a podobné fastfoody. Zmena musela prísť odomňa. Proste som si povedala, že by som sa chcela dožiť slušného veku, bez vážných zdravotných ťažkostí a chcela by som byť fit. Tak som sa viac o to začala zaujímať a googliť. 

Zmena musí prísť od Vás, nie z Vášho okolia. Byť zdravý a cítiť sa dobre vo vlastnom tele, musí byť vaše rozhodnutie. Ak sa cítite dobre s pár kilami navyše, tak to budú ostatný akceptovať.

2. Aj napriek nedostatku času sa to všetko dá. Treba si spraviť čas na prípravu jedál a na pohyb. Ak to naozaj chcete, tak si určíte priority a zorganizujete si to. Môjmu mužovi som povedala, že ak chce raňajky, tak musí vstať rovno s nami, aby zabavil dcérku a ja som mohla pripravovať. Snažím sa variť rýchle jedlá - hlavne veľa pečené v rúre. Varím ako kedy, niekedy keď som busy cez týždeň, tak navarím večer a máme to na druhý deň aj na obed, samozrejme vždy nakrájam čerstvú zeleninu, ale ak som doma, tak naopak navarím na obed a máme to aj na večeru. 

Vy si musíte nájsť čas kedy je Vám najlepšie pripravovať jedlá. 

3. Veľmi dôležitý je pohyb, už to bude mesiac čo som začala cvičiť s trénerkou 2 až 3krát do týždňa. Práve preto s trénerkou, lebo sama by som sa nedokopala a ani by som nevedela ako cvičiť. Tak som sa rozhodla nájsť si trénerku (to odporúčam ak neviete ako začať, aspoň na mesiac). No a prinútila som sa dvakrát do týždňa ísť behať nalačno, ešte pred raňajkami. Vždy idem na pol hodinku, vtedy najviac spaluje zo zásob. Stačí aj rýchla chôdza - aj to je pohyb na lačno a aspoň 20 minút, pretože po tomto čase sa telo zahreje a naozaj spaluje. Už po 3 týždňoch vidím výsledky, tuk na brušku sa pomaličky ale isto rozpúšťa. A to ma motivuje ísť ďalej, keď vidím tie zmeny.

4. Papajte veľa veľa bielkovín - myslím mäso a vajíčka so zeleninou a zdravými tukmi, ako sú orechy, avokádo, atď. v každom jedle. To vás zasýtí a tým nebudete mať potrebu mlsať všelijaké pochutinky medzi jedlami. 

5. Ak aj budete mať chuť na sladké, tak si kúpte orieškové maslo - najradšej mám lieskoorieškové a mandľové, ale aj kešu je fajn. Arašidy sa velkovo príliš neodporúčajú - sú príliš tučné, ale ak si dáte aj lyžičku/dve arašidového tak je to úplne v poriadku. A orieškové maslá 100%tné. bez cukru. 

PS: Ak máte nejaké otázky kľudne mi napíšte do komentu alebo na instagrame. Tiež mi dajte vedieť, či by Vás zaujímali nejaké recepty alebo jedlá čo pripravujem (napríklad milujem pečenú repu, ryby) a mohla by som napísať najčastejšie pripravované jedlá.

Ďalší príspevok plánujem o tom ako sa mi zmenil život s narodením dcérky, tiež mi dajte vedieť do komentáru či by Vás to zaujímalo :)

Pár fotiek z dnešnej zimnej prechádzky:







Posledná foto je z Babišovej cukrárne v Pruhonicích. Ako politicky nezaujatý človek ju veľmi doporučujem! Capuccino mi pripravili z mandľového mlieka a tie dezerty nielenže vyzerajú božsky ale aj chutia! Cenovo rovnako ako aj inde.


Majte sa krásne! A nebojte sa zmien :)

Ingrid ❤️




Related Articles

0 comments:

Zverejnenie komentára