In

DO YOU LIKE BEING A MOM?/BAVÍ ŤA BYŤ MAMOU?


Pred pár dňami sa ma spolužiak opýtal, či ma baví byť mamou. Moja okamžitá odpoveď bola: „jasné, je to super!“ No potom som sa nad tým zamyslela, či ma to naozaj baví, keďže sa teším na chvíľky strávené v škole. Do školy sa síce teším, lebo tam neriešim kojenie, prebaľovanie, (teraz na jeseň veľmi aktuálne) odsávanie soplíkov, alebo to akú pesničku si zaspievame. Avšak to ako sa teším potom zo školy domov za mojou princeznou, to je neopísateľné (nie že by som neverila mojím blízkym, že sa o ňu nepostarajú dobre, ale ja to viem predsa lepšie a isté obavy sú tam vždy :-D)


Späť k téme, byť mamou je naozaj skvelá vec! Len už žiaden čas nie je váš vlastný, ale je to čas vás a vášho dieťaťa. Na manikúru pravidelne chodíme spolu, Isabelka sa zatiaľ len pozerá alebo spinká, cvičiť jedine doma (síce chudá som, ale taká huspeninová som nebola ešte nikdy v živote), alebo teraz najnovšie sa chystám vyskúšať kruhové tréningy, ale aj tam budem brávať princeznú so mnou a bude sa strážiť na recepcii. A to NAJDÔLEŽITEJŠIE, ak chcete niekam ísť, musíte sa začať chystať aspoň o pol hodinu skôr, pretože moja dochvíľnosť sa zmenila na nedochvíľnosť (aspoň sa je na koho vyhovoriť :-D). Naaranžovať seba + Isabelku je časovo náročné, keďže nemáme nikdy nič na seba (táta nám nespravil šatník, tak stále nosíme tie isté veci :-O nové sa nám do skrine nezmestia L No toto nie sú jedine starosti ktoré nás trápia (teda trápia asi iba mňa, Isabelke je to jedno :D

K ďalším každodenným starostiam pripisujem KOJENIE!!! Viem, že je to to najlepšie čo matka môže pre svoje dieťa urobiť, ale toľko času čo vám to zaberie, a nie len to – s kojením totiž súvisí odsávanie mliečka. Kojím približne každé 3 hodiny od 8 ráno až do večera 9-10, kedy ukladám tento môj „vysávač“ spinkať. K tomu dvakrát za deň treba odstriekať mlieko, lebo potom vám hrozí zápal prsníka, a to teda nie je nič príjemné. K odsávaniu mliečka ma napadla vtipná story – môj 8 ročný brat (teraz tretiak na základnej škole) mal napísať príbeh na mliečne výrobky a on napísal super príbeh, ale niekde sa tam vyskytla veta – Farmár išiel odsávať kravičke mliečko! :-D :-D Tak on ju nešiel podojiť ale odsávať mliečko! Každopádne už sa teším keď kojiť nebudem. Navyše, keď sme niekde v spoločnosti, a malá začne pýtať mliečko, tak hľadám najtmavší roh kde sa skryť aby nás nikto nevidel. Neodsudzujem, ženy čo koja bez problémov na verejnosti, ale mne to nie je príjemné a preto zájdem radšej aj do auta.

A viete čo mi ešte chýba? Ten pocit voľnosti, že si môžem dať jeden Aperol tam, jeden pohárik vína tam, inde zase pohár piva. Síce občas si s kľudným svedomím dám pohárik vína alebo piva k večeri, ale za hranicu JEDEN už nemôžem ísť, veď predsa chcem pre svoje dieťa to najlepšie a nebudem ju nijak ohrozovať.





V konečnom dôsledku byť mamou je super, ale už sa žena nerozhoduje sama za seba, musí vždy brať ohľad na svoje dieťa, teda aspoň kým dosiahne určitý vek. Avšak ja si teraz želám, aby mi nevyrástla príliš rýchlo a zostala takáto maličká ešte nejaký čas.

PS: Ukážka fotiek je z novorodeneckého fotenie v Prahe u pani Petry Jarolímovej :) Moc ďakujeme.


Vaša Ingrid

Related Articles

0 comments:

Zverejnenie komentára